Komentar

Kolumna Aleksa Simčiča: Brda, home of rebula, tretjič

 
Blog Novice
09.09.2019 08:00
avtor

Kolumna Aleksa Simčiča: Brda, home of rebula, tretjič

Prejšnji teden se je v Brdih zgodil tretji masterclass za novinarje z naslovom Brda, home of rebula. Tokrat pred trgatvijo, kar je pripomoglo k večji umirjenosti in posvečenosti dogodku, saj je bila v prejšnjih letih trgatev že v polnem teku, ko je potekal dogodek. Dodatno je k tekoči izvedbi dogodka pripomogla uigrana ekipa zavoda za turizem občine Brda s pomočjo vseh akterjev in podpornikov.

Zbralo se je lepo število pomembnih piscev o vinu iz tujine in tudi iz domačih krajev. Predstavitev je bila tudi tokrat na visoki ravni, predstavljena vina pa so opravičila oziroma še presegla pričakovanja. Dogodek je bil sicer podoben lanskemu, toda s še več poudarka na glavnih tipologijah rebule.

Udeleženci masterclassa so v nasprotju s prejšnjimi leti tokrat že veliko vedeli o rebuli, kar samo potrjuje, da sta prejšnja dva dogodka pripomogla k prepoznavnosti in pomembnosti rebule kot sorte, s tem posledično tudi samih Brd kot vinorodnega okoliša in Slovenije kot vinorodnega območja.

Vsi po vrsti so bili navdušeni nad pestrostjo profilov rebule, potencialom staranja in uporabnosti v kulinariki. Dodatno atraktivnost rebuli ustvarja njena lokalna omejenost, saj je drugje po svetu ni najti. Imamo pa v Sloveniji zagotovo še kar nekaj atraktivnih lokalnih sort, ki so vredne ustrezne predstavitve.

Organizatorje zelo veseli dejstvo, da se je poleg novinarjev in vinskih piscev ter lokalne oblasti tokrat dogodka udeležilo tudi vodstvo slovenske turistične agencije, sekretariat ministrstva za gospodarstvo in turizem ter na zaključni večerji tudi ministrica za kmetijstvo, kar potrjuje, da je strategija tovrstnih dogodkov pravilna in da ima učinek tako v tujini kot v Sloveniji. Povečuje se tudi vinsko-kulinarični turizem, kar sovpada s strategijo Slovenije kot eno-gastronomske države.

V minulih letih je bilo veliko narejenega, posamezni kakovostni dogodki pa sami po sebi nakazujejo nujnost prave vseslovenske marketinške institucije/agencije za vino, ki bi poskrbela za krovni marketing in promocijo slovenskih vin doma in po svetu, kakor je to v kolumni prejšnji teden že omenil gospod Antalick. To bi dvignilo raven dogodkov in objav na še višjo raven in pripeljalo v Slovenijo še odličnejše eno-gastronomske goste, novinarje, posledično bi se tudi slovenska vina lažje in dražje prodajala v svetu.

O taki instituciji/organizaciji/agenciji govorimo in nagovarjamo odgovorne institucije že nekaj let, sem pa tokrat v pogovorih prvič začutil, da je na neki način "hruška le zrela", zato jo je treba stresti. Zadevo je treba v bližnji prihodnosti speljati, saj bo drugače šel vlak mimo nas, ne da bi nanj skočili. Bojo pa nanj skočile druge države in regije, saj je ambicioznih, ki samo čakajo na priložnost, v vinskem svetu veliko.

Ne dovolimo si reči "priložnost zamujena ne vrne se nobena", temveč si je enostavno ne dovolimo zamuditi. Vinarji smo pripravljeni na sodelovanje, tudi finančno.

 

Aleks Simčič je začel blagovno znamko Edi Simčič, poimenovano po svojem očetu, graditi konec osemdesetih let prejšnjega stoletja in odtlej je "zastrupljen" z vini. A po dolgih letih sočasnega ukvarjanja z drugimi posli je pred tremi leti končno postal kmet. Danes razvija kmetijo Edi Simčič v Vipolžah v Goriških brdih s pomočjo še dveh zelo aktivnih generacij, starejše in mlajše. Aleks je tudi predsednik Združenja družinskih vinogradnikov-vinarjev Slovenije
 
Komentarji izražajo stališča avtorja, in ne nujno stališča uredništva O vinu.si.
 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.