Komentar

Kolumna Aleksa Simčiča: Rebula je medij za predstavitev in promocijo teritorija

 
Blog Novice
03.09.2018 08:00
avtor

Kolumna Aleksa Simčiča: Rebula je medij za predstavitev in promocijo teritorija

Drugi masterclass »Brda home of Rebula« je pod streho. Tokrat v času polne trgatve, zato je bil adrenalin na vrhuncu; kako uskladiti normalen potek trgatve in potek tridnevnega dogodka? Kljub temu je bila ves čas zelo dobra energija vseh udeležencev in akterjev.

Glavna tema tokratnega masterclassa je bila predstaviti svetu različne obraze oziroma profile rebule. Prvič – klasično rebulo s fermentacijo v inoksu, ki gre na trg po enemu letu, popije pa se običajno v treh do štirih letih; drugič – zorjeno rebulo, fermentirano in odležano v lesu s potencialom staranja deset in več let; tretjič – macerirano rebulo, zorjeno v amforah, lesu ali cementu s potencialom staranja 15 in več let.

Cilj predstavitve teh rebul je bil predvsem pokazati posebnosti briškega vinorodnega okoliša: klimatske značilnosti, strukturo zemlje in geografske vplive, torej terroir. Tudi tokrat je bila tako rebula uporabljena kot medij za predstavitev in promocijo teritorija, saj je dodana vrednost vina v neposredni povezavi s prepoznavnostjo in ugledom teritorija.

Kar nekaj novinarskih vprašanj je bilo postavljenih glede morebitne skupne promocije rebule iz Brd in Vipavske doline. Pri tem bi želel poudariti, da ima dogodek za območje Brd veliko širši in globlji pomen, kot če bi šlo za samo promocijo rebule.

Ta je, kot že prej omenjeno, vaba oziroma medij za atraktivnost dogodka, nikakor pa ne gre za prilaščanje rebule, saj do tega nimamo nobene pravice. Hkrati pa se zavoljo obiska novinarjev promovirajo tudi vse preostale sorte in pridelovalci.

Če bi želeli promovirati rebulo s širšega pridelovalnega območja, potem je to že domena vseslovenske promocije vina. To pa že takoj nakazuje na potrebo in nujnost ustanovitve slovenske vinske agencije, ki bi morala organizirati masterclasse tipa »Wines of Slovenia« o vseh lepotah in značilnostih slovenske vinske scene ter poskrbeti za dvig ugleda in prepoznavnosti slovenskih vin ter s tem posledično za lažjo prodajo slovenskega vina v svetu.

Veseli dejstvo, da sta naša lokalna skupnost in lokalni zavod za turizem prepoznala pomembnost dogodka že od prve ideje. Letos se je prebudila tudi nacionalna turistična organizacija, saj postaja kulinarični turizem ena najbolj trendovskih oblik turizma.

Z velikim zadovoljstvom ugotavljam, da je zelo dejavno vlogo skozi ustvarjanje dogodka imela mlajša generacija, ki z velikih navdušenjem vstopa na sceno, tako da se nam za prihodnost briškega vinarstva in masterclassov res ni treba bati. Zato že na tem mestu napovedujem tretji masterclass v Brdih, ki se bo zgodil zadnji teden avgusta 2019.

 

Aleks Simčič je začel blagovno znamko Edi Simčič, poimenovano po svojem očetu, graditi konec osemdesetih let prejšnjega stoletja in odtlej je "zastrupljen" z vini. A po dolgih letih sočasnega ukvarjanja z drugimi posli je pred tremi leti končno postal kmet. Danes razvija kmetijo Edi Simčič v Vipolžah v Goriških brdih s pomočjo še dveh zelo aktivnih generacij, starejše in mlajše. Aleks je tudi predsednik Združenja družinskih vinogradnikov-vinarjev Slovenije
 
Komentarji izražajo stališča avtorja, in ne nujno stališča uredništva O vinu.si.
 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.