Komentar

Kolumna Martina Gruzovina: Res zgolj ponudba in povpraševanje?

 
Blog Novice
03.06.2019 08:05
avtor

Kolumna Martina Gruzovina: Res zgolj ponudba in povpraševanje?

Pred desetletjem, ko sem kot zelenec vstopil v vinsko panogo, si niti predstavljati nisem mogel, kako poseben je ta vinski svet. Samo bežno sem poznal katerega izmed znanih vinarjev, blagovnih znamk ter občasno kakšno od teh vin tudi pokusil.

Tudi moje vinsko znanje je bilo temu primerno, skromno. Vse od otroštva sem sicer pri opravilih v domači kleti in vinogradu pomagal nonotu, a to je nekaj povsem drugačnega od pravega poznavanja vina in vsega z njim povezanega.

Prodajo vina, ki je postala moja nova služba, sem dojemal kot prodajo kakršnega koli drugega izdelka. A kmalu sem ugotovil, da večina ekonomsko-tržnih pravil, ki sem jih v času študija spoznal, tukaj odpade oziroma deluje drugače.

Odnos med kupcem in prodajalcem oziroma uporabnikom in vinarjem zavzame kompleksne, drugačne dimenzije. V vsakem požirku vina je ujeto ogromno simbolike, emocij, občutkov in zaznav. Nekakšna romantična plat dopolni surovo ekonomsko realnost.

Ravno ta »romantična plat« vina me je prevzela in je glavni razlog, da sem se o vinu začel dodatno izobraževati ter se še vedno, tako rekoč vsak dan. Kot uspešen tržnik vina sem obiskal ogromno vinskih regij, nešteto vinskih sejmov in prireditev.

S prodajo naših vin sem spletel vezi v številnih državah. Kot sommelier sem degustiral v prestižnih, elitnih ter zakotnih, skromnih in bogatih vinskih kleteh, pokusil na tisoče in tisoče vin, a še vedno si ne znam odgovoriti na včasih čisto osnovna vprašanja.

Eno izmed najpogostejših, ki sem ga deležen v krogu prijateljev ob kakšni dobri steklenici, je, denimo, kako je mogoče, da je xy vino tako nesramno drago? Zakaj lahko steklenica nekega vina stane pet in več tisoč evrov? Kaj je v njem tako posebnega? Ali gre za vino kot tako, gre za lego, terroir, zgodbo, tradicijo, unikatnost, prestiž, filozofijo uspešne zgodbe?

Na vsako od teh vprašanj si z utemeljenimi odgovori upravičenost te cene lahko hkrati potrdimo ali zanikamo. Po širšem filozofskem razpredanju običajno takoj sledi še retorično vprašanje: »Pa je res tako dobro?« Spet vprašanje, na katero je težko najti enoznačen odgovor. Odvisno kakšen je posameznikov okus, običajno pa je več kot dobro.

Za tako ceno mora biti in je lahko samo odlično … In spet smo tam, kjer smo začeli. V šoli, pri luksuznih dobrinah, pri Alfredu Marshallu in teoriji ponudbe in povpraševanja. Dokler obstajajo kupci, ki so pripravljeni plačati, bo obstajala tudi cena. Čeprav menim, da tu ne gre za čisto srečanje ponudbe in povpraševanja. Močno si želim, da bi se na ta prestižni cenik nekoč uspelo prebiti tudi komu izmed nas.

                     

Martin Gruzovin skrbi za prodajo v biodinamični kleti Guerila iz Vipavske doline. Po poklicu diplomirani organizator menedžer se je v vinskem svetu znašel skoraj po naključju. Leta 2009 je lagodno službo pri takrat največjem slovenskem trgovcu zamenjal za popolnoma novo zgodbo v vinski branži. Vino ga je popolnoma prevzelo in postalo njegov način življenja. Danes je sommelier tretje stopnje in aktualni državni prvak v sommelierstvu. V redkem prostem času je strasten ribič in rekreativni športnik.   

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.