Konec septembra bo na Brdu pri Kranju že osmi Festvina

 
Članek Intervju
10.07.2019 08:00
avtor

Konec septembra bo na Brdu pri Kranju že osmi Festvina

Vinski promotor in distributer Jože Koželj bo z ekipo 30. septembra že osmič pripravil Festvina, gostom predstavil nekatere novosti in jim seveda postregel z dobro znano zbirko svojih najboljših vin.
Konec septembra bo na Brdu pri Kranju že osmi Festvina
Jože Koželj, šef istoimenske Hiše dobrih vin.
Foto: Vanja Alič

Pred 14 leti se je na Brdu pri Kranju zgodil prvi Festvina, ki ga odtlej na vsaki dve leti pripravi vinski trgovec Jože Koželj z ekipo. Prvi fest je bil majhen, se spominja Koželj, bilo je komaj 28 razstavljavcev, vse je potekalo bolj kot ne v družinskem krogu, predlani pa je več kot 1.500 ljubiteljev vina spoznavalo 70 domačih in tujih vinarjev.

Največji slovenski vinski distributer, ki danes ponuja več kot 1.500 različnih vin in zastopa 100 vinskih hiš, pravi, da bo na letošnjem Festvinu, ki se bo zgodil na znani lokaciji 30. septembra, kar 85 razstavljavcev. Zgodbo bodo letos prvič popestrila oljčna olja, ki so jih Koželjevi letos uvrstili v ponudbo. »Prišli bodo vsi, ki so z nami povezani z vini – v poslovnem svetu ali ljubiteljskem. Med vinarji bo 60 slovenskih, preostalo bodo tujci,« je povedal Koželj, s katerim smo se potopili v krajši pogovor. 

Zakaj ste pravzaprav začeli pred 14 leti zgodbo z Festvinom? Kaj je bil povod?

Ideja je bila, da bi na enem mestu kupcem predstavili našo celotno ponudbo. Torej da predstavim portfolio prodaje vsem našim gostincem in drugim kupcem. Na Festvinu se lahko namreč kupci z vinarjem srečajo, pokusijo vina in se pogovorijo ter si v svojih glavah naredijo lepo vinsko karto. Želimo si, da bi gostinci oziroma lastniki restavracij in vsi, ki se ukvarjajo s prodajo vina naprej, izbrali čim večjo ponudbo vin oziroma svojim gostom ponudili čim obsežnejše vinske karte. Če bodo imeli bogate vinske karte, bodo namreč boljše delali. Povod je bilo celodnevno druženje v lepem ambientu, v naravi, z dobrimi vini. Ne moreš namreč priti v gostilno in ponuditi cel asortima, treba si je vzeti čas. Prireditev namenoma pripravljamo na ponedeljek, ki je sicer delovni dan, a je večina gostiln ta dan zaprtih.

Torej je Festvina namenjen predvsem gostincem?

Fest je namenjen vsem kupcem, seveda predvsem strokovni javnosti, torej gostom, ki večinoma prihajajo iz restavracij, hotelov, vinskih barov in trgovskih sistemov. Skratka, osebe, ki odločajo o ponudbi.

Za lokale oziroma njihove lastnike, sommelierje in drugo osebje, ki prodaja gostom vino, organizirate tudi dodatne delavnice.

Na Brdu tradicionalno na dve leti organiziramo Festvina, da lahko pridejo naši kupci v neposredni stik z vinarji. Ko se z lastnikom dogovorimo za vinsko karto, pa pripravimo izobraževanje za natakarje pri nas v podjetju. Ali pa pri njih. Kakor kdo želi. Imamo strokovnega sodelavca, ki jih seznani z vsakim vinom posebej. Učimo jih od tega, kako se vina streže, do prezentacij … Vemo namreč, da so danes z gostinskim kadrom velike težave, osebje se veliko menja. To je brezplačno. Z vsakim lokalom se individualno ukvarjamo. Za te predstavitve je kar veliko zanimanja, letos smo imeli takih degustacij 65, kar je zelo dobro. Takšnega dela je vse več. Vsak natakar, ki ima stik z gosti, lahko iz prve roke pove gostu o vinu, ker ga je pokusil. Tudi dodatna srečanja z vinarji prirejamo. Bistvo je, da pomagamo gostincu, kolikor je v naši moči, da lahko proda vino.

Razstavljalski del na Festvinu navadno spremljajo različne delavnice ...

Tudi letos bomo imeli različne delavnice. Več o teh bomo sproti predstavljali na naši spletni strani. Lahko pa povem, da bo imelo podjetje Italesse delavnico o pravilni rabi vinskih kozarcev. Zainteresirane bomo razporedili v manjše skupine, to bo kot nekakšen masterclass o rabi kozarcev. Imeli bomo še vodeno degustacijo naših, slovenskih vin, ki so najbolj podobna najboljšim svetovnim bordojcem. Imeli bomo torej delavnico o slovenskih rdečih zvrsteh. S tem bomo slovenska vina še bolj promovirali, kar je tudi naš cilj.

Koliko biznisa delate z domačimi, koliko s tujimi vinarji?

Od začetka smo osredotočeni na domače vinarje. A 80 do 85 odstotkov prometa delamo s slovenskimi vinarji.

Je torej tudi povpraševanje gostincev največje po domačih vinarjih?

S turizmom raste povpraševanje po domačih vinih. Zelo prepoznavne tuje blagovne znamke tudi ni težko prodati, ljudje jih naročujejo kot začimbo, predvsem zato, ker radi delajo primerjave z našimi vini in tudi cenami. Šampanjci so seveda svoja zgodba. Teh prodamo, kolikor hočemo. Kot predstavniki Roedererja se vsako leto bojujejmo, da ga dobimo več. A nikoli ga ne dobimo toliko, kolikor bi si ga želeli in bi ga lahko prodali.

Pred časom ste omenili, da se z gospodarsko rastjo dviga tudi razred vin, ki jih pivci pijejo. 

Pri domačih vinarjih se povečuje poraba vin srednjega in višjega cenovnega razreda. Je pa marsikaj odvisno tudi od letnega časa. Poleti gredo največ tako imenovana sveža vina, ker so tudi lažja in letnemu času primerna. V nenehnem vzponu so penine. Vse bolje se prodajajo tudi džini. Mi jih imamo nekaj, a spet – kot pri vinih – je poudarek na slovenskih džinih. Med vini pa so v zadnjih dveh letih v porastu tudi ekološka, biodinamična, oranžna vina. Da ne bomo govorili o naravnih vinih (smeh).

Šušlja se, da Koželj, Hiša dobrih vin širi ponudbo v Ljubljani?

V kratkem bomo odprli novo vinsko točko. Prva je na Dvornem trgu, zraven Dvornega bara, ki je zelo pomembna točka za turiste. Bomo pa odprli še večjo vinoteko na obrobju Ljubljane, kjer bo možna večja nabava tudi za gostince, imeli bomo tudi prostor za večje degustacije. Seveda ostajamo odprti tudi v Komendi, na sedežu naše družbe. Prodajalna v Mostah prav tako ostaja, vse bolj dejavni smo tudi na spletu. Posebej bi povabil bralce, da nas spremljajo na spletu, saj so vsak teden na voljo različne ugodne ponudbe in druge koristne informacije iz sveta vina. Pa tudi informacije za Festvina, ki bo 30. septembra, se bodo tedensko dodajale. 

Imate tudi lastno vinsko blagovno znamko Dar sonca. Kam merite z njo?

Vina Dar sonca so namenjena tako restavracijam kot manjšim barom. A s to blagovno znamko želimo predvsem pospešiti prodajo v manjših barih – torej da bi za primerno ceno dobili gostinci in s tem kupci kakovostno vino. Trenutno širimo ponudbo. Odločamo se predvsem za manjše kleti, pri čemer nam ena klet napolni le eno sortno vino. Malvazijo polnimo v kleti Trošt iz Vipavske doline, letos smo napolnili kar 25 tisoč steklenic. Teran po novem polnimo v kleti Volk na Krasu, sladek Dar sonca pridelajo v kleti Čurin-Prapotnik, rose polni Dušan Kristančič, ker sam roseja ne prodaja, za rebulo je odgovoren Klemen Benedetič, z refoškom pa ostajamo pri Vinakoper. Cabernet sauvignon nam že drugo leto polni klet Vipava 1894, na trg bomo kmalu dali še sauvignon.

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
VINO
Novice
Vanja Alič Novice Vinar tedna: Primož Šušmelj (Vinska klet Miška)

Na posestvu Miška na Erzelju v Vipavski dolini se pečajo z vinom že zelo dolgo, a blagovno znamko so postavili pred desetimi leti....

VINO
Novice
Redakcija O vinu Novice Z barko v vinsko klet: devet predlogov jadranskih vinskih kleti

Če križarite po Jadranu in je barka vaše edino prevozno sredstvo, si poglejte, katere dobre vinske kleti so tik ob obali.

VINO
Novice
Vanja Alič Novice Robert Gorjak: Vina, ki na Decanterju prejmejo srebrno medaljo, bi na drugih tekmovanjih prejela zlato

Po osmih letih se vrača Mednarodni salon Decanterjevi nagrajenci, ki bo postregel z vini iz regije, ki so na letošnjem ocenjevanju v...

VINO
Novice
Redakcija O vinu Novice Mnogoboj v Čompi: Tokrat se bomo družili z najboljšimi slovenskimi jantarnimi vini

Pri spletnem mestu O vinu pri Čompi pripravljamo soočenje najboljših maceriranih belih vin iz Vinskega vodnika 2018, seveda skupaj z...

VINO
Novice
Vanja Alič Novice Druženje v kleti, kjer zorijo modri pinoti

Slovenija se letos prvič pridružuje praznovanju mednarodnega dneva, posvečenega sorti modri pinot. Dogodek bo v soboto, 17. avgusta, na...

VINO
Novice
Vanja Alič Novice Z Marofom se je Goričko vrisalo na svetovni vinski zemljevid

Letos mineva deset let od odprtja nove vinske kleti Marof v Mačkovcih na Goričkem. Klet iz Prekmurja - sive lise slovenskega vinskega...